Północno-zachodnia obwodnica Piotrkowa Trybunalskiego to ważny odcinek infrastruktury drogowej, który przeplata się z trasą ekspresową S8 (E67) oraz autostradą A1 (E75). Konstrukcja tej obwodnicy była realizowana w latach 1972 – 1976, w ramach budowy nowoczesnej trasy szybkiego ruchu, znanej jako Gierkówka, która łączy Warszawę z Górnym Śląskiem.
Warto zauważyć, że do połowy lat 80. część tej trasy stanowiła szlak międzynarodowy E16, co podkreśla jej znaczenie w układzie komunikacyjnym regionu. Obwodnica charakteryzuje się dwujezdniową konfiguracją, gdzie północny odcinek dysponuje po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. W przeciwieństwie do tego, zachodni fragment ma po trzy pasy ruchu w obie strony, co zapewnia lepszy komfort i bezpieczeństwo podróżowania.
Na szczególną uwagę zasługuje odcinek wspólny z trasą nr 74, gdzie kierowcy mają do dyspozycji aż cztery pasy ruchu, co znacznie ułatwia płynność komunikacyjną, zwłaszcza podczas intensywnego ruchu drogowego.
Przypisy
- Samochodowy atlas Polski 1:500 000. Wyd. IX. Warszawa: Państwowe Przedsiębiorstwo Wydawnictw Kartograficznych, 1984 r., s. 103.
Pozostałe obiekty w kategorii "Drogi i trasy":
Południowa obwodnica Piotrkowa Trybunalskiego | Śródmiejska obwodnica Piotrkowa Trybunalskiego | Wschodnia obwodnica Piotrkowa Trybunalskiego | Trasa W-Z (Piotrków Trybunalski)Oceń: Północno-zachodnia obwodnica Piotrkowa Trybunalskiego