Trasa W-Z (Piotrków Trybunalski)


Trasa W-Z w Piotrkowie Trybunalskim jest jednym z kluczowych odcinków drogowych, które zostały zbudowane w tym mieście w latach siedemdziesiątych XX wieku. Jej budowa miała miejsce w kontekście przygotowań do centralnych dożynek, które odbyły się w 1979 roku.

Realizacja tej trasy miała na celu usprawnienie komunikacji oraz poprawę infrastruktury drogowej w regionie, co miało ogromne znaczenie dla miejscowego rozwoju.

Historia

„Historia piotrkowskiej trasy W-Z sięga czasów, gdy inwestycja ta miała na celu znaczne poprawienie komunikacji w regionie. Jej początek znajdował się zaledwie 50-100 metrów przed węzłem z autostradą A1, a zakończenie ulokowane było na skrzyżowaniu z obecnie znaną aleją Armii Krajowej. Projekt tej trasy był kluczowy, by zapewnić sprawny transport od Gierkówki do nowo powstałego w tym czasie stadionu miejskiego „Piotrcovia”.

Warto podkreślić, że edukacyjne planowanie przewidywało stworzenie wielopoziomowego skrzyżowania trasy W-Z z aleją Armii Krajowej. Zakładano, że powstanie estakada, która umożliwiłaby swobodne pokonywanie tego miejsca. Z biegiem lat infrastruktura uległa jednak zmianom. Zrealizowano dodatkowy odcinek, który obecnie znany jest jako aleja Mikołaja Kopernika, rozciągający się od ulicy Sienkiewicza do ronda Sulejowskiego.

W latach dziewięćdziesiątych XX wieku podjęto decyzję o rozbudowie trasy, co zaowocowało nowym odcinkiem, który poprowadzono od nasypu kolejowego do skrzyżowania z ulicą Sienkiewicza. Prace nad tą częścią zlecono firmie PEUK S.A. Pozostawał jednak jeden nieukończony fragment, jednojezdniowy, od nasypu, przez który przejeżdżało się w kierunku ulicy Narutowicza aż do skrzyżowania z aleją Armii Krajowej. W 1999 roku udało się zrealizować „przebicie” przez nasyp kolejowy, a finalizacja trasy W-Z w jej obecnej postaci miała miejsce w czerwcu 2006 roku.


Oceń: Trasa W-Z (Piotrków Trybunalski)

Średnia ocena:4.63 Liczba ocen:9